Візит на знамените гоночне кільце Circuit de la Sarthe, яке приймає великі перегони лише раз на рік, став дійсно успішним для пілотів української команди Tsunami RT Centro Porsche Padova. У грандіозній гонці (яка була одночасно етапом трьох серій – Porsche Carrera Cup France, Porsche Carrera Cup GB і Porsche GT3 Cup Challenge Benelux) італієць Алессіо Ровера і француз Тома Ніколль показали відмінну швидкість, завдяки чому обидва досягли помітних успіхів – Ніколль вів боротьбу за подіум в заліку Дивізіону B, а Ровера здобув перемогу в заліку Porsche Carrera Cup France і
став третім в абсолюті!
Вже під час вільних тренувань на Circuit de la Sarthe стало очевидно, що траса не має майже нічого спільного з «традиційними» гоночними треками, на яких зазвичай проходить левова частка гонок Porsche Carrera Cup. По-перше, довжина гоночного кільця становить 13,626 км (тобто в два-три рази більше, ніж у більшості трас світу), що вимагає зовсім іншого підходу до перегонів на цьому треку. По-друге, є унікальні фрагменти на кшталт прямої Mulsanne Straight (вона ж Hunaudières) довжиною майже 6 км – навіть при наявності двох гальмівних петель швидкість на цьому відрізку досягає просто неймовірних значень (років тридцять тому найвідчайдушніші пілоти під час «24 годин Ле-Ману» на Hunaudières досягали швидкості в 400 км/год!)...
Єдина траса, яку можна якось порівнювати з Circuit de la Sarthe – це знаменита Autodromo Nazionale di Monza з її швидкісними віражами «Гранде», «Дель Серальо», «Параболіка» і двома прямими довжиною від 800 м до 1000 м. Але навіть швидка Монца за своїми швидкісними характеристиками все одно поступається Ле-Ману – якщо на Autodromo Nazionale di Monza пілоти Porsche Carrera Cup пролітають коло з середньою швидкістю близько 185-188 км/год, то на Circuit de la Sarthe цей показник лише трохи не дотягує до позначки в 200 км/год (на минулих гонках найшвидші пілоти показали середню швидкість близько 195-198 км/год!
Тому під час вільних тренувань все пілоти вирішували непросте завдання – як протягом чотирьох хвилин з невеликим (приблизно стільки часу необхідно витратити, щоб подолати коло) зберегти високу швидкість, не втратити контроль над машиною, не знищити шини і не спалити мотор, який мінімум три чверті часу працює на максимальних обертах... Кваліфікація показала, що Алессіо Ровера успішно вирішив цю задачу – показав четвертий час в абсолютному заліку (4.08,986) і другий серед учасників Porsche Carrera Cup France. Досягнення Тома Ніколля були скромнішими – 34-й в абсолюті і 12-й в Дивізіоні B.
Алессіо Ровера: «Можна було і краще проїхати – я зробив помилку в одному повороті, тому у мене тільки четверта стартова позиція і друга – серед пілотів Porsche Carrera Cup France. Але все одно вийшло дуже непогано, автомобіль веде себе чудово, механіки постаралися, дякую їм. Загалом, я задоволений. Траса така незвичайна, цікава – впевнений, гонка буде дуже видовищною».
Як Алессіо Ровера і сподівався, гонка з самого старту виявилася на рідкість видовищною – коли зразу шість десятків машин в першому ж повороті намагаються відіграти максимум позицій, нечасто обходиться без яскравих пригод... Не встиг ще гоночний караван вибратися на пряму Hunaudières, як відразу прийшов сигнал – скинути швидкість, на трасу виїде машина безпеки. Як незабаром з'ясувалося, битва в трьох перших поворотах завершилася тим, що зразу вісім пілотів вибули з гонки – в тому числі і володар поула Флоріан Ляторр. Знадобилося більше десяти хвилин (два кола), щоб евакуювати пошкоджені машини, а також хоч якось очистити трасу від розсипів гравію і калюж мастила.
Коли ж гонка відновилася, Алессіо Ровера відразу став одним з головних претендентів на перемогу – пілот Tsunami RT до самого фінішу боровся з Деном Кеммішем і Діно Зампареллі, лідерами Porsche Carrera Cup GB... Складність боротьби зросла неймовірно - коли три-чотири машини на швидкості 280-290 км/год несуться пліч-о-пліч в декількох сантиметрах один від одного, навіть найменша помилка може спровокувати грандіозну аварію! І доля гонки вирішилася на самому фініші – Ровера став третім в абсолюті, поступившись лише Кеммішу з Зампареллі, причому всі троє вклалися в 0,8 секунди! Крім того, Алессіо здобув свою першу перемогу в Porsche Carrera Cup France, завдяки чому вийшов на третє місце в загальному заліку серії.
Алессіо Ровера: «Я дуже задоволений гонкою. Звичайно, хотів виграти, але третє місце – це дуже непогано. Хочу подякувати команді, машина працювала бездоганно від старту до фінішу – ми відмінно попрацювали. Під кінець гонки у мене серце просто вискакувало з грудей! Суперники дуже жорстко пресингували, боротьба була складною. Я ніяких шалених і ризикованих маневрів не здійснював – контролював і машину, і ситуацію. Коли я наїхав на мастило чи на воду, то не зміг відбити атаку Зампареллі. Однак задоволення я отримав величезне. Подіум – це гідний результат, тим більше, для першого виступу на цій трасі».
Порадував і Тома Ніколль, який здійснив один з найуспішніших проривів в гонці – адже він відіграв майже два десятки позицій і фінішував 17-м в абсолюті! Крім того, француз став четвертим в Дивізіоні B Porsche Carrera Cup France – після чого за сумою двох етапів (або трьох гонок) перемістився на четверту позицію в загальному заліку своїй категорії.
Тома Ніколль: «Гонка була дуже напруженою. Обганяти було непросто, але я справлявся. Я раніше був в Ле-Мані, але тільки на малій трасі Circuit Bugatti – керував тоді BMW під зливою і прийшов другим. Довга версія траси мені ще більше сподобалася – набагато більше задоволення, більше подій. Це просто містична траса! Я сьогодні виклався на всі сто відсотків і дуже задоволений!»
Про відпочинок говорити рано – попереду на пілотів Tsunami RT Centro Porsche Padova чекають чимало випробувань. Адже найближчим часом нашу команду чекають ще два гоночних уїк-енди поспіль – спочатку вона вирушить під Рим, де в Валлелунзі 24-25 червня відбудеться третій етап Porsche Carrera Cup Italia. Після чого буде стрімка подорож назад у Францію, де з 30 червня по 2 липня в Діжоні пройде третій раунд Porsche Carrera Cup France. І тільки після цього нарешті настане невелика, на два тижні, перерва.
Усі останні новини про Tsunami RT можна дізнатися на її офіційному сайті , а також на сторінці команди в Facebook
http :// tsunami -rt. com/
https :// www. facebook. com/Tsunami.RT
Фото Porsche Carrera Cup France, Alexis Goure
Павло Скобленко (прес-служба Tsunami RT)